Product added to basket

Handelsbetingelser

Det skal være nemt og gennemskueligt at handle online, både når du handler til dig selv eller hvis du ønsker at sende en gave.

Hos Summerbird gør vi det nemt.
Vi tilbyder fri fragt til din nærmeste pakkeshop, på alle ordrer over 249 kr.
Du kan betale med en lang række forskellige betalingskort el. med mobilepay.
Du kan også selv vælge om du vil have din bestilling leveret til døren eller til nærmeste pakkeboks eller posthus.
Her på siden kan du læse mere om vores handelsbetingelser.

 


Generelle oplysninger om Summerbird

Summerbird A/S
CVR: 24209644
Mandel Alléen 6
5610 Assens
Danmark

E-mail: [email protected]
Telefonnummer: 63 71 02 04
Etableringsdato: 28/6 1999

 

Online betaling

Når du handler på summerbird.dk kan du anvende følgende betalingsmetoder:

• Mobilepay
• Dankort
• Visa/Dankort
• Visa
• Visa Electron
• Mastercard
• Maestro

Der opkræves ikke gebyr ved betaling på summerbird.dk

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Summerbird A/S. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er i danske kroner (DKK) inkl. moms. Vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden varsel, dog ikke efter et køb er realiseret. Der sendes ikke varer uden for Danmark.

 

Fragtpriser *

Ved køb over 999 kr:

Danmark
Pakkeshop: Gratis
Hjemmelevering: Gratis

Ved køb over 249 kr.:

Danmark
Pakkeshop: Gratis
Hjemmelevering: 19 kr.

Ved køb på eller under 249 kr.:

Danmark
Pakkeshop: 30 kr.
Hjemmelevering: 49 kr.

Vælger du at benytte vores Send til flere funktion, er det kun muligt at vælge hjemmelevering og fragtpriserne er som angivet ovenfor, hvor ordrebeløbet er pr. modtager.

Vi sender alle vores pakker med GLS, PostNord eller Bring som distributionspartnere.

 

Leveringstid

Adresser i Danmark: 1 – 2 hverdage**.

I meget spidsbelastede perioder, ved akut sygdom i vores pakkeri, ved interne pakkehåndteringsproblemer hos Bring, GLS og lignende kan længere leveringstid forekomme.

**Ordrer afgivet i weekenden/helligdage eller mandag - torsdag efter kl. 14 afsendes førstkommende hverdag. Ordrer afgivet fredag efter kl. 11 afsendes førstkommende hverdag.
**I yderkantsområder i forskellige dele af landet kan længere leveringstid forekomme.

Sættes der kryds ved at pakken må stilles ved hoveddøren, gives der tilladelse til at pakken stilles uden kvittering. Det betyder at afsender tager fuldstændigt ansvar for forsendelsen og accepterer samtidig at risiko for varen overgår til køber når pakken stilles. Dette gælder både ved skader samt tyveri.

 

Track & Trace

Vi sender dig en track and trace mail og/el. SMS, når din pakke afsendes fra vores lager.

 

Genudsendelse

Glemmer du at afhente din pakke i pakkeshoppen, skriver forkert adresse eller modtagelse af pakken er nægtet, sender fragtfirmaet pakken retur til Summerbird. Herefter sender vi en mail til dig, med tilbud om genudsendelse af pakken (dog med forbehold for udsolgte varer). I mailen er der et link, hvor det er muligt at bestille en genudsendelse af pakken via vores webshop. Der opkræves et gebyr på 15kr for genudsendelse og desuden opkræves betaling for den fragttype man vælger.

 

Kvalitet

Kvalitet er en mærkesag for Summerbird. Det gælder også i forhold til forsendelse, hvor vores lager har udviklet emballage, som gør at dine varer når sikkert frem.

 

Flødeboller - Bemærk kort holdbarhedsperiode

Vores flødeboller er altid friskproducerede og har en kort holdbarhedsperiode - dog minimum 5 dages holdbarhed.

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Der er ikke returret på varer købt på summerbird.dk, da der udelukkende sælges fordærvelige fødevarer.
Køb af billetter til Summerbirds Klubevents, er ikke omfattet af fortrydelsesretten jf. loven om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a".

 

Reklamationer

Når du handler på summerbird.dk har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du kan få varen ombyttet eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Vi anbefaler at varerne opbevares (mørkt) mellem 10-18 grader.

Fragtskader skal anmærkes straks ved modtagelsen af varer til den anvendte fragtudbyder.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Reklamationsretten ophører såfremt varen har overskredet sidste anvendeles dato.
Du bedes i den forbindelse kontakte os på [email protected].

 

Klageadgang

Du har til enhver tid mulighed for at få behandlet en klage ved skriftlig henvendelse til [email protected]

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse også indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (link)

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Opdateret

Handelsbetingelserne er opdateret 05-04-2022